رئیس بهزیستی شهرستان دماوند:

اورژانس اجتماعی در 11 نقطه شهرستان دماوند فعال‌ شد/ بیش از 350 معلول در بخش رودهن وجود دارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در 11 نقطه شهرستان دماوند فعال‌ شده است، گفت: بیش از 350 معلول در بخش رودهن وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، نشست اعضای شورای اسلامی شهر رودهن با رئیس و اعضای کمیته مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان دماوند با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رودهن، رئیس و اعضای مشارکت‌های مردمی و همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند برگزار شد.

رئیس بهزیستی شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: سازمان بهزیستی در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی فعالیت می‌کند.

حسین بی‌نیاز ادامه داد: 169 مأموریت سازمانی و بیش از 30 گروه هدف در سطح کشور در حوزه‌های مختلف سازمان بهزیستی به‌خصوص اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: هر نوع آسیبی که در سطح جامعه وجود دارد، به‌نوعی ارتباط با بهزیستی دارد و بیشترین آمار مربوط به معلولان است.

بی‌نیاز تصریح کرد: با پیشگیری‌هایی که صورت گرفته است، در اکثر شهرها حدود 30 درصد مشکلات معلولان رفع شده و معلولان در شهرهای مختلف کشور با مشکلات خاصی مواجه هستند؛ در حالی‌ که بر اثر یک اتفاق دچار معلولیت شدند و این‌ها هم شهروندهای همین کشور هستند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته طرح آن را در سطح شهرستان دماوند و با موافقت فرماندار شهرستان آغاز کردیم، ورود به مناسب‌سازی شهری برای سالمندان، معلولان و ناتوا جسمی و ذهنی بود.

بی‌نیاز گفت: یکی از موضوعاتی که از شهردارها و شوراهای اسلامی شهر در سطح شهرستان دماوند خواهشمند هستیم، در بحث پیش‌بینی بودجه سال آینده، مناسب‌سازی شهری را برای معلولان در نظر بگیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان دماوند اضافه کرد: ما در سطح شهرستان دماوند هزار و 517 معلول را تحت پوشش خودداریم که این آمار در شهر رودهن 229 نفر و در روستاهای رودهن 125 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی یکی دیگر از نیازهای شهرستان دماوند به‌خصوص در مسکن‌های مهر بود که امسال در سطح شهرستان دماوند راه‌اندازی کردیم و دریازده منطقه شهرستان دماوند ازجمله مسکن مهر رودهن فعال‌شده است تا از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

رئیس بهزیستی شهرستان دماوند اذعان داشت: در قبال تک‌تک افراد مسؤولیت داریم و با راه‌اندازی کمیته مشارکت‌های مردمی در سطح شهرستان درصدد رفع مشکلات افراد تحت تکلف هستیم.

بی‌نیاز ادامه داد: در کمیته مشارکت‌های مردمی از سه شهر رودهن، آبسرد وکیلان، یک نفر و دو نفر از دماوند حضور دارند و افرادی که به‌عنوان نماینده شهرها انتخاب شدند غریب نبودند و وظایف این کمیته بحث سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات است.

*کارکنان دولت می‌توانند به اهداف بهزیستی کمک کنند

سیدحسن حسینی، عضو شورای اسلامی شهر رودهن در این نشست ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: درگذشته با اقدامی که دولت انجام داد به‌خصوص در بحث بانک‌ها، کارکنان مقداری از حقوق خود را جهت کمک به نیازمندان به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اهدا می‌کردند.

وی ادامه داد: با ارائه پیشنهاد و در چارچوب قانون، کارکنان دولت می‌توانند هر چه تمایل دارند به‌حساب مشخص بهزیستی واریز، تا درمجموع مبلغ مناسبی به نیازمندان که مشکل مالی دارند کمک شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا