رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند:

90 نقطه جهت احداث اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دماوند مدنظر است/ با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی کاربری باغات و اراضی کشاورزی حفظ می‌شود 

فرماندار شهرستان دماوند ایجاد از ایجاد 90 نقطه جهت احداث اقامتگاه بوم‌گردی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی کاربری باغات و اراضی کشاورزی حفظ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری همچنین در این بازدید از روستای کهنک، یهر، مومج، دهنار و هویر با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به بودجه محدود نمی‌توانیم برای یک پروژه چند بار هزینه کنیم و هر کاری که دهیاران و شوراها انجام می‌دهند باید با نظر کارشناسی صورت گیرد.

وی با تأکید بر برخورد و جدی گرفتن بحث ساخت و ساز غیرمجاز عنوان کرد: در راستای ایجاد اشتغال روستایی و گردشگری در شهرستان، سال جاری 60 نقطه را برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در روستاها و 30 منطقه نیز در بخش شهری مشخص شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بحث گردشگری، حفظ باغات و اراضی مدنظر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تاکنون در بخش روستایی 11 اقامتگاه بوم‌گردی را به بهره‌برداری رساندیم و مابقی نیز در حال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

صفری گفت: مسئولان از فرصت‌های خوبی که دولت در بخش عمران و آبادانی قرار داده به خوبی استفاده کنند و مردم نیز قدردان باشند؛ با همه مشکلاتی که دشمن برای این نظام مقدس ایجاد کرده باید محکم‌تر بایستیم و بدانیم عملکرد مسئولان اعتماد مردم را نسبت به نظام افزایش می‌دهد.

با توجه به سرشماری سال 95، روستا هویر دارای 108 خانوار و 303 نفر جمعیت، روستای دهنار دارای 91 خانوار و 272 نفر جمعیت، روستا مومج 159 خانوار و 403 نفر جمعیت، روستای یهر 63 خانوار و 181 نفر جمعیت و روستای کهنک نیز 37 خانوار و 89 نفر جمعیت دارد.

عمده مشکلات روستاها گازرسانی، آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه، حادثه‌خیز بودن جاده دلیچایی به هویر، فرسودگی شبکه آبرسانی این روستا، اراضی فاقد سند، نداشتن آتش‌نشانی و اورژانس، نبود روشنایی مسیرهای روستایی، مسکن جوانان، خسارت سرمازدگی به کشاورزان و حمله حیوانات به مزارع، طرح هادی و.. بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا