بخشدار مرکزی شهرستان دماوند خبر داد؛

افتتاح ساختمان دهیاری در روستای سرخده بخش مرکزی دماوند/ اتخاذ تمهیدات لازم جهت مقابله با حمله گرازها به برخی از مزارع کشاورزی در شهرستان دماوند

بخشدار مرکزی شهرستان دماوند از افتتاح ساختمان دهیاری در روستای سرخده بخش مرکزی دماوند خبر داد و گفت: تمهیدات لازم جهت مقابله با حمله گرازها به برخی از مزارع کشاورزی در روستاهای شهرستان دماوند اندیشیده شده است.

مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اعلام این خبر اظهار کرد: سرخده از روستاهای بخش مرکزی دماوند است که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر و همکاری وزارت کشور و استانداری تهران، افتتاح دهیاری در این روستا انجام شد.

وی افزود: با توجه به استمرار دولت تدبیر و امید، اشتغال‌زایی و توسعه روستایی از طریق افزایش تعداد دهیاری‌ها در بخش مرکزی دماوند در رأس کار قرارگرفته است.

بخشدار مرکزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در این راستا، در آغاز سال جاری تنها ۱۵ دهیاری در سطح شهرستان دماوند مشغول فعالیت بودند، این در حالی است که در حال حاضر، این تعداد به ۲۵ دهیاری افزایش‌یافته و به یاری خداوند، شاهد افتتاح پنج دهیاری دیگر نیز تا پایان سال جاری می‌باشیم.

حیدری تأکید کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، تعداد ۴۷۷ نفر در روستای سرخده ساکن هستند و خوشبختانه این روستا ازجمله روستاهایی است که نه‌تنها خالی از سکنه نشده است، بلکه مهاجرت معکوس نیز به این روستا صورت پذیرفته است.

*افزایش سه برابری پرداخت تسهیلات بهسازی خانه‌های روستایی

وی در خصوص افزایش سه برابری پرداخت تسهیلات بهسازی در خصوص خانه‌های روستایی تصریح کرد: یکی از تعاملات بنیاد مسکن که با پیگیری‌های وزارت کشور و مجموعه بخشداری‌ها صورت گرفته است، افزایش میزان پرداخت تسهیلات به روستاییان می‌باشد؛ به‌این‌ترتیب ۱۷۰ میلیون ریال به جهت احداث خانه‌های روستایی به روستاییان پرداخت می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرستان دماوند از پرداخت تسهیلات تعمیرات با سود چهار درصد در روستاها خبر داد و افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات تعمیرات به روستاییان، افرادی که اقدام به ساخت خانه روستایی در چهارچوب فنی روستایی نمایند، می‌توانند از مزایای ۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز بهره‌مند شوند.

حیدری در پایان در خصوص تمهیدات مبارزه با گرازهایی که به مزارع سیب‌زمینی آسیب می‌زنند خاطرنشان کرد: این موضوع، از جمله مواردی است که سالیان گذشته نیز با آن روبرو بوده‌ایم؛ اما خوشبختانه در سال جاری با اتخاذ تدابیر مناسب و تعامل با اداره محیط‌زیست، با احداث دیوارهای حفاظتی در مزارع سیب‌زمینی، علاوه بر حفظ چهارچوب زیست‌محیطی، شاهد کاهش میزان خسارات در این خصوص می‌باشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا