شهردار دماوند:

اداره راه و شهرسازی باید به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اطراف برج شیخ شبلی دماوند رسیدگی کند/ پیگیری راه‌اندازی دو جایگاه سوخت در محدوده بعد از پل شلمبه گیلاوند و مشاء

شهردار دماوند با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی باید به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اطراف توسط مهاجران رسیدگی کند، گفت: در تلاشیم دو جایگاه سوخت در محدوده بعد از پل شلمبه گیلاوند و مشاء راه‌اندازی شود.

عباس صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به بهره‌برداری از جایگاه سوخت دومنظوره در دماوند اظهار کرد: با وجود فعالیت دو جایگاه سوخت سیان جی در سطح شهر دماوند، همچنان با کمبود جایگاه سوخت سیان جی مواجه می‌باشیم؛ به این منظور دو جایگاه دیگر در سطح شهر دماوند احداث می‌شود که امیدواریم تا دهه مبارک فجر این امر اجرایی شود.

وی افزود: در حال حاضر، یک جایگاه سوخت گاز سی ان جی توسط بخش خصوص و یک جایگاه نیز در بلوار بعثت زیر نظر شهرداری مشغول فعالیت است.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: به این ترتیب، یک جایگاه سوخت سی ان جی با مشارکت شهرداری و شرکت پالایش، در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، بعد از پل شلمبه به سمت فیروزکوه در نظر گرفته شده است که با رفع مشکلات مالکیتی، آماده بهره‌برداری می‌باشد.

صفری ادامه داد: همچنین جایگاه سی ان جی دیگری در منطقه مشاء پیش‌بینی شده است که با اضافه کردن این دو جایگاه سوخت، مشکل شهروندان مرتفع می‌گردد.

وی بیان کرد: علاوه بر جایگاه سوخت سی ان جی، جایگاه سوخت دو منظوره نیز در بلوار بعثت در حال احداث است که در دهه مبارک فجر مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

شهردار دماوند در خصوص احداث جاده کمربندی در دماوند تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی شهر دماوند، ترافیک شدید در روزهای تعطیل در مسیر بلوار آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشد؛ به این منظور در سال گذشته، طرح احداث کمربندی در دستور کار قرار گرفت که متأسفانه این طرح به دلیل بالا بودن هزینه تملک و اجرا، انجام نشد.

صفری افزود: خوشبختانه با انجام توافق بین شهرداری، استانداری و اداره راه و شهرسازی، عملیات احداث جاده کمربندی غربی شهر دماوند آغاز شد و تاکنون ۷۰ درصد از این پروژه اجرایی شده است و امیدواریم در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی از اتصال جاده کمربندی به شهرک امامیه و بلوار شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از جاده کمربندی، شاهد کاهش ترافیک در مسیر مذکور می‌باشیم.

شهردار دماوند همچنین با اشاره به ساخت‌وسازهای اطراف برج شبلی تأکید کرد: اراضی اطراف برج شبلی، متعلق به اداره راه و شهرسازی می‌باشد و در سال‌های اخیر، مهاجران با انجام ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این منطقه، عملاً در این منطقه متصرف گردیدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه تکلیفی برای این ساخت‌وسازها انجام نشد و اقدامی نیز توسط ارگان‌های ذی‌ربط صورت نپذیرفت؛ اما اخیراً تصمیماتی در این خصوص توسط اداره راه و شهرسازی اتخاذ گردیده است.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی جمعیت در این منطقه، باید طرح و برنامه مناسبی در نظر گرفت؛ لذا شهرداری دماوند، با انجام فنس‌کشی و محصور کردن اطراف منطقه شبلی، از ساخت و ساز و تصرف در این منطقه جلوگیری نموده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا