رئیس آب و فاضلاب رودهن خبر داد؛

کاهش 66 درصدی بارش‌ها در منطقه رودهن/ جیره‌بندی آب در دستور کار اداره آب و فاضلاب رودهن نیست

رئیس آب و فاضلاب رودهن بابیان اینکه نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 66 درصدی بارش‌ها هستیم، گفت: جیره‌بندی آب در دستور کار اداره آب و فاضلاب رودهن نیست.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مسعود هادی‌زاده در گفتگویی اظهار کرد: در 50 سال گذشته، امسال کمترین بارش‌ها برای کشور به ثبت رسیده است و 66 درصد کاهش بارندگی را نسبت به سال گذشته داشتیم.

رئیس آب و فاضلاب رودهن ادامه داد: ذخیره سدها بسیار پایین آمده است و منابع آبی با افت محسوسی روبرو بوده است.

هادی‌زاده بیان کرد: با توجه به این‌که ذخیره منابع آبی با بارش برف صورت می‌گیرد و اما در سال جاری تنها دو بار شاهد برف و آن‌هم به‌صورت پراکنده در رودهن شاهد بودیم و این روند به بحث بهینه‌سازی آب و مصرف آن برای مشتریان بسیار ضرر می‌زند.

وی ادامه داد: ما در پائیز بارشی نداشتیم و تاکنون که یک ماه هم از زمستان می‌گذرد، برفی که مطلوب باشد و بتواند منابع آبی را تأمین کند نداشته‌ایم.

رئیس آب و فاضلاب رودهن گفت: از تمامی شهروندان و مردم تقاضا داریم تا مصرف آب را به‌صورت صحیح مصرف کنند و مصرف را مدیریت کنند تا دچار مشکل خاصی در ادامه سال نباشیم.

وی افزود: اقدام‌هایی مانند نصب و بازسازی، نصب فشارشکن و … را که در توان اداره آب و فاضلاب رودهن بوده است را در طول این ده ماه انجام دادیم و ادامه روند جهت جلوگیری از قطع شدن آب در تمام بخش رودهن بستگی به رعایت مصرف مردم دارد.

هادی‌زاده با اشاره به بحران کم‌آبی و قطعی آب در رودهن تصریح کرد: جلسه‌های مختلفی در سال جاری انجام شد و با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که صورت گرفت، به‌غیراز بحث تعمیرات ما در ده ماه اول سال جاری در بخش رودهن با قطعی آب روبرو نبودیم.

رئیس آب و فاضلاب رودهن اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده و نظر کارشناسان هواشناسی تا پایان سال، بارش‌های خوبی را که بتواند منابع آبی را تأمین کند نخواهیم داشت و از تمامی شهروندان رودهن خواستاریم در بحث صرفه‌جویی مصرف آب مدیریت کنند و حتی می‌توانند ذخیره منابع آبی را برای در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به صحبت‌های جیره بنده آب در آینده خاطرنشان کرد: کشور ما دارای آب‌وهوای خشک و نیمه‌خشک است و با توجه به بارش کم به‌خصوص در چند سال اخیر، مدیریت مصرف آب بسیار مهم هست.

هادی‌زاده افزود: بحث جیره‌بندی آب در دستور کار نیست و تا آنجایی که بتوانیم مصرف آب را مدیریت خواهیم کرد اما در این راه سخت مردم باید به اداره آب و فاضلاب کمک کنند و چرا با هدررفته‌ای بیهوده آب را به فاضلاب تبدیل کنیم و باعث تخریب بیشتر محیط‌زیست شویم.

رئیس آب و فاضلاب رودهن در خصوص برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع نحوه درست مصرف کردن آب اظهار داشت: با همکاری آموزش‌وپرورش رودهن از ابتدای سال تحصیلی برنامه‌ای را در خصوص فرهنگ‌سازی آب و نحوه درست مصرف کردن آن در قالب نقاشی در سطح مدارس بخش رودهن برگزار کردیم.

وی ادامه داد: این برنامه نهمین دوره مسابقات با موضوع آب برابر است بازندگی و علاوه بر رودهن در تمامی سطح منطقه شرق استان برگزار شد و طی داوری‌هایی که در آذرماه انجام شد، برگزیدگان این مسابقه معرفی شدند و طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت آب فا شرق استان تهران از برگزیدگان تقدیر شد.

منبع: فارس

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا