فرماندار شهرستان دماوند خبر داد؛

اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار به عشایر دماوند از محل مالیات بر ارزش افزوده/ لزوم احداث پایگاه قرنطینه دام و طیور در دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار به عشایر از محل مالیات بر ارزش افزوده و لزوم احداث پایگاه قرنطینه دام و طیور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خری تارود، مجید صفری در حاشیه بازدید از اداره دامپزشکی و امور عشایر شهرستان دماوند به مناسبت روز دامپزشکی و روز روستا و عشایر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقش عشایر در حوزه تولید کشور، وظیفه مسئولان فراهم نمودن زمینه‌های بهره‌مندی از امکانات لازم است.

وی با بیان اینکه عشایر و روستاهای شهرستان دماوند توانمندی و پتانسیل‌های خوبی برای توسعه دارند، افزود: معرفی توانمندی‌های مردم روستا و عشایر به عموم مردم و سرمایه‌گذاران در دستور کار ما است؛ این مهم علاوه بر تقویت روستاها و عشایر، زمینه اشتغال جوانان فراهم می‌کند.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه طی یکسال گذشته 600 میلیون تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر این شهرستان اختصاص یافت، گفت: تمامی اعتبارات تخصیص یافته جذب و پروژه‌های عمرانی و خدماتی بسیاری اجرا شد.

صفری با بیان اینکه تلاش داریم این میزان افزایش یابد، خاطرنشان کرد: جامعه عشایری یک جامعه مهم و فعال در تهیه اقلام دامی است و با توجه به مشکلات مربوط به تخصیص اعتبارات بیشتر، تقویت تعاونی عشایری در بحث تهیه علوفه و نهاده‌های دامی بیش از پیش ضروری است.

فرماندار شهرستان دماوند در ادامه طی بازدید از اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس به نقش دامپزشکی در امنیت پرورش دام و طیور اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات با توجه به قرار گرفتن دماوند در مسیر شهرستان‌های شمالی و جنوبی کشور، ایجاد پایگاه قرنطینه است.

وی افزود: گاهی اوقات آلودگی‌هایی در شهرستان به وجود می‌آید که نقش دامپزشکی در رصد هرگونه شرایط بحرانی و احتمالی ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا