اختصاص زمین برای احداث کشتارگاه جدید دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از اختصاص زمین به منظور احداث کشتارگاه جدید دماوند خبر داد.

koshtargah

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه دماوند که با حضور سرپرست معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند و مسئولان ادارات و نهادهای مرتبط برگزار شد، گفت: کشتارگاه فعلی دماوند، یک کشتارگاه سنتی است.
وی تصریح کرد: هزینه‏های زیادی برای رفع نواقص این کشتارگاه صورت گرفته اما در حال حاضر زیرساخت مناسب و مطلوبی برای ذبح دام ندارد.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: احداث کشتارگاه صنعتی نیز با اختصاص زمین و هزینه بسیار بالایی امکان‏پذیر است که به علت پایین بودن تعداد کشتار روزانه و مصرف شهرستان دماوند، بخش خصوصی علاقه‏ای به سرمایه‏گذاری در این زمینه ندارد.
قاسمی‏فرزاد به شیوع بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و اظهار داشت: برای پیشگیری از این بیماری نیازمند تجهیز کشتارگاه فعلی به دستگاه‏های پیش‏سردکن هستیم که باید به سرعت انجام شود.
فرماندار شهرستان دماوند، شهردار و شورای اسلامی شهر دماوند را موظف کرد تا ظرف مدت یک هفته دستگاه‏های سردخانه‏ای قابل حمل تهیه و در محل کشتارگاه فعلی مستقر کنند تا کنترل بیماری صورت گیرد.
قاسمی‏فرزاد همچنین از اختصاص زمین به منظور احداث کشتارگاه جدید دماوند خبر داد و افزود: این زمین در منطقه‏ای خارج از شهر در اختیار شهرداری قرار می‏گیرد و شهرداری ظرف مدت چند ماه، کشتارگاهی استاندارد احداث خواهد کرد.
در ادامه موضوع انتقال محل دپوی زباله از مکان فعلی مورد بررسی قرار گرفت و شهرداری دماوند موظف شد تا ظرف مدت یک ماه محل جمع‏آوری زباله شهر دماوند را به مکان جدید در نقطه‏ای دور از منطقه شهری منتقل سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا