در نشست کمیته مناسب‌سازی معابر مصوب شد؛

ابلاغ پروژه مناسب‌سازی معابر عمومی و ادارات دولتی ویژه معلولان در شهرستان دماوند جهت اخذ پایان کار 

ابلاغ پروژه مناسب‌سازی معابر عمومی و ادارات دولتی ویژه معلولان در شهرستان دماوند جهت اخذ پایان کار از جمله مصوبات کمیته مناسب‌سازی معابر این شهرستان بود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین بی‌نیاز، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در دومین نشست کمیته مناسب‌سازی معابر شهرستان دماوند در محل فرمانداری اظهار کرد: بر اساس مصوبه اولین نشست در این خصوص، اداره بهزیستی موظف به اجرای انجام مناسب‌سازی به صورت پایلوت گردید که امروز به بررسی امور انجام‌شده می‌پردازیم.

وی افزود: موضوع مناسب‌سازی معابر برای استفاده معلولان از خدمات شهری از دوره برنامه سوم توسعه مطرح شد و در آن زمان باید اجرایی می‌گردید، درحالی‌که امروز ما پیگیر آن هستیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی در راستای کمک به توانمندسازی و خودباوری معلولان انجام می‌شود و با توجه به تعداد ۱۲۶۵ معلول در شهرستان دماوند، می‌توان گفت که دو درصد از جمعیت این شهرستان را افراد معلول و سالمند تشکیل می‌دهند.

بی‌نیاز تأکید کرد: به این منظور تغییر نگرش جامعه نسبت به موضوع مناسب‌سازی معابر از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به تأمین اعتبار در این خصوص از سوی اعتبارات تملک دارایی، انتظار داریم تا مسئولان همکاری لازم را در این مورد داشته باشند.

وی از حضور برخی خانواده‌های چند معلولی در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۲ خانواده دو معلول، سه خانواده سه معلول و دو خانواده چهار معلول در شهرستان دماوند سکونت دارند و ما بر اساس اولویت‌های موردنظر، مناسب‌سازی محیط زندگی این افراد را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از تعویض رمپ‌های نامناسب، نصب دستگیره برای تردد آسان‌تر، از بین بردن اختلاف سطح و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی به‌عنوان اقدامات انجام‌ شده در مراکز بهزیستی دماوند، رودهن و مجتمع سجادیان به‌عنوان اقدامات مؤثر در این خصوص نام برد.

گفتنی است که ابلاغ پروژه مناسب‌سازی پیاده‌روها، پارک‌ها و فضاهای عمومی و ادارات دولتی جهت اخذ پایان کار از مصوبات این نشست می‌باشد.

همچنین بازدید دوره‌ای به همراه کارشناس اداره بهزیستی و با حضور نماینده‌ای از معلولان از تمامی ادارات شهرستان دماوند از دیگر مصوبات نشست مناسب‌سازی شهرستان دماوند بود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا