رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند خبر داد؛

آسفالت بیش از 11 کیلومتر راه اصلی و روستایی شهرستان دماوند/ پیگیری روشنایی در محور دماوند-فیروزکوه محدوده سیدآباد و کمربندی جنوبی بومهن

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند از آسفالت بیش از 11 کیلومتر راه اصلی و روستایی و پیگیری روشنایی محور فیروزکوه در محدوده سیدآباد و کمربندی جنوبی بومهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شورش احمدی خطیر روز چهارشنبه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌ترمیم و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی شهرستان اظهار داشت: طی چند ماه گذشته بیش از 6 کیلومتر ترمیم روکش آسفالت بزرگراه دماوند- فیروزکوه در محدوده‌های آئینه ورزان، گردنه سرهار، گلاهک، سیدآباد، محدوده پل دلیچایی، اوزنه، جابان و سربندان انجام شده است.

وی با بیان اینکه آسفالت 5 کیلومتر راه روستایی نیز به اتمام رسید، گفت: این میزان مربوط به روستای اوچونک، گرمابسرد و مغانک است که به صورت کلی و در قالب لکه‌گیری انجام شده و 9 کیلومتر دیگر نیز در شرف عقد قرارداد می‌باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این میزان، بیش از 500 تن آسفالت نیز به دهیاری‌ها، شوراها، شهرداری کیلان و رودهن جهت آسفالت محورهای روستایی و شهری اختصاص یافت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند در ادامه به نصب بیش از 2100 تابلوی استیل فلکس در حاشیه بزرگراه دماوند – فیروزکوه، محورهای فرعی و روستایی، تعویض و نصب بیش از یکصد چراغ چشمک‌زن در دوربرگردان‌ها و دماغه‌ها و کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان باری و مسافربری خبر داد.

وی همچنین در ارتباط با اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط این نهاد، بیان داشت: اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، توزیع اقلام ایمنی به دانش آموزان و مدارس، اجرای طرح توسعه فرهنگی و ارتقاء ایمنی راکبین موتورسیکلت و اهدای بیش از 300 عدد کلاه و اقلام ایمنی از جمله اقدامات فرهنگی این نهاد بوده است.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت‌های در دست اقدام نیز گفت: تکمیل پروژه روشنایی محدوده سربندان و پیگیری روشنایی محدوده سیدآباد و کمربندی جنوبی بومهن در سال جاری انجام می‌شود.

احمدی خطیر در خصوص عملیات راهداری افزود: آشکارسازی نقاط پرحادثه، علف تراشی، تسطیح و رگلاژ شانه راه، پاکسازی و زیباسازی حریم راه، قنو زنی جهت هدایت آب‌های سطحی، لکه‌گیری و آسفالت از جمله اقدامات این نهاد در ماه‌های اخیر بود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند اضافه کرد: بازگشایی دهانه پل‌ها، درایواسیون پل‌های بزرگ، رنگ‌آمیزی نرده پل‌ها و حفاظ‌های جانبی، جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان در حاشیه راه‌ها، نصب علائم ایمنی و ترافیکی در محورها و مقاطع پر حادثه، تعمیر گاردریل ها و علائم معیوب، پاکسازی دیوارنویسی‌ها، شستشوی تابلوها و علائم، تنظیف پارکینگ‌ها از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در سال جاری است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا